Over deze blog

Een blog krijgt telkens het recentste bericht bovenaan. Als je dus van het begin af aan wil lezen moet je met het onderste bericht op pagina 1 beginnen. Er staan in deze blog telkens tien berichten per pagina.

vrijdag 9 augustus 2013

Wiedstorm

Achteraf gezien had ik beter eergisteren, of op zijn minst gisteren reeds contact opgenomen met het ziekenhuis om te zeggen dat de pijn niet overging. Tja, wat denk je? "Al bij al is het toch een inwendige ingreep en, alhoewel klein, heeft men toch een insnijding gemaakt." Maar toen ik deze namiddag de dokter aan de lijn had, viel hij niet helemaal uit de lucht toen ik hem over mijn blijvende pijn vertelde. Hij zei het niet met zoveel woorden, maar het klonk alsof hij er toch op zijn minst rekening mee hield dat hij een dergelijk telefoontje kon verwachten.
Het buisje dat hij gebruikt heeft om in te planten was een lang model om zeker te zijn dat het de volledige lengte van de vernauwing zou overbruggen. Toen hij het aan het plaatsen was, bleek het zelfs een ietsiepietsie te lang, waardoor er nu nog een stukje van het buisje 'in het duodenum uitsteekt en dat kan irritatie geven. Oplossing: het buisje vervangen door een korter modelletje. Zoals hij het zei, klonk het als een routineklusje en zou het oponthoud hoogstens enkele dagen duren. Maandag dus terug binnen in het ziekenhuis en een paar dagen later hopelijk terug aan het stappen. Jammer, want het transport was al geregeld.
In de tussentijd hebben we een regeling kunnen treffen voor onze terugkeer. Broer Toon, die een vergelijkbaar project start eind september, zal met onze auto tot ergens in Burgos rijden en dan samen met vrouw en kinderen verder trekken met eigen middelen, zijnde fietsen en aanhangsels. Wij kunnen dus rustig terug met de auto vanaf ginder, als dat geen luxe is! Onze gedwongen onderbreking heeft dus ook al een zeer positieve noot. Maar er is meer. Vandaag is er een wiedwolk over mijn moestuin getrokken. Niet te verwarren met een wietwolk. Samen met Jolien, Steven en Christof heeft Mieke kruiwagens vol onkruid uit de moestuin verwijderd. ik was daaraan begonnen voor de ingreep, maar met de verwikkelingen kwam het er niet meer van. Nu is alles ineens gebeurd! Ik blijf maar met bepaalde onderdelen in de boter vallen! Grandioos hé?
Ter verduidelijking: een wietstorm zou in theorie ook kunnen, want in de buurt van Reims stootten we tot tweemaal toe op een aanplant waar de blaadjes toch wel heel erg veel weg hadden van de bekende rasta-plant!

2 opmerkingen:

Rose zei

Hoi Pieter, Jammer dat je weer onder het mes moet. Ik hoop dat jullie toch snel jullie tocht kunnen voortzetten. Sterkte ermee.

Groet Rose.

lucia en mart, onze wandelingen zei

Hallo Pieter en Mieke,

Nadat wij thuis gekomen zijn ben ik jullie blog gaan zoeken en heb het verhaal gelezen.
Ik ben blij met onze ontmoeting op dinsdag 30 juli. Wij vinden het mooi dat we jullie even mochten spreken en je verhaal horen. We hopen dat jullie weer verder mogen lopen, dat de pijn minder gaat worden.
We blijven jullie volgen! Sterkte en Ultreia!
Hartelijke groeten, Mart en Lucia